1403-03-21 11:14
189
0
90317
استاندار گلستان در دیدار با وزیر میراث‌فرهنگی تأکید کرد:

اقدامات شهید جمهور در گلستان ماندگار است

استاندار گلستان گفت: دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی برای احیای خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری تنها جزیره ایرانی دریای خزر انجام داد و این دو، از اقدامات ماندگار شهید جمهور در استان گلستان است.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، علی‌محمد زنگانه در دیدار با سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به‌منظور توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری، پیگیری اعتبارات و احیای آثار شاخص میراث‌فرهنگی استان برگزار شد، گفت: در دور نخست سفر رئیس‌جمهوری به استان گلستان ۱۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های زیرساخت‌های گردشگری استان مصوب شد که تاکنون ۳۰ درصد آن محقق شده و انتظار داریم باقی آن نیز پرداخت شود.

 استاندار گلستان افزود: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی برای احیای خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری تنها جزیره ایرانی دریای خزر انجام شد و این دو، از اقدامات ماندگار شهید جمهور در استان گلستان است.

 او با اشاره به طرح احیای خلیج گرگان، تصریح کرد: سطح آب خلیج گرگان پس از لایروبی حدود نیم متر بالا آمد و در برخی از سواحل شهرهای ساحلی ۲ تا ۳ کیلومتر پیشروی آب را شاهد بودیم که اقدامی مهم برای حفاظت از محیط‌زیست منطقه و امرارمعاش مردم محلی بود.

 زنگانه با تشریح آخرین اقدامات در راستای طرح گردشگری آشوراده نیز گفت: طرح گردشگری جزیره آشوراده آماده و مجوزهای مرتبط با آن اخذ شده است.

 او با بیان این‌که در نظر داریم گردشگری کشاورزی با گرایش آبزی‌پروری را در جزیره آشوراده اجرایی و گسترش دهیم، افزود: ایجاد موزه آبزیان و ماهیان خاویاری و ایجاد اسکله تخصصی ویژه گردشگری از دیگر اقدامات اجراشده در جزیره آشوراده در این مدت است.

 استاندار گلستان یادآور شد: یک آکواریوم بسیار مناسب و سازگار با محیط‌زیست در جزیره آشوراده پیش‌بینی شده است که امیدواریم عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز شود.

 او با تشریح سایر اقدامات دولت سیزدهم در استان، گفت: قلعه تاریخی آشوراده یکی از آثار تاریخی ارزشمند استان گلستان است که اقداماتی در راستای مرمت و احیا آن انجام شده و نیاز است برای احیای این اثر حمایت‌های فنی و مالی از سوی معاونت میراث‌فرهنگی کشور انجام شود.

 زنگانه در ادامه نیز تأکید کرد: میراث جهانی گنبد قابوس یک اثر بسیار ارزشمند برای استان و کشور است و انتظار داریم با تخصیص منابع اعتباری مناسب شاهد رفع مشکلات مرمتی و برچیده‌شدن داربست‌های آن باشیم.

 جلسه مشترک سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان با حضور رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم شهرستان علی‌آبادکتول، عبدالحکیم آق‌آرکاکلی نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس، عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندر ترکمن، بندر گز و گمیشان و محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌منظور گفت‌وگو و تبادل نظر درباره مسائل مربوط به استان روز یکشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ در محل این وزارتخانه برگزار شد.

منبع: پایگاه خبری میراث آریا

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.